10.12.2012

Kafa mikme postu #4 - Okul

Okulum açılalı 3 haftadan çok oldu. Son sınıf olduğum için, stajlar da başladı. Özel bir okulda stajyer olarak başladım. Öğretmenliği kendi isteğiyle seçmemiş biri olarak bu iş zor gidiyor. Yani o kıyafet, ciddi ayakkabı, aman kumaş pantolon, vsvs zımbırtılarını düşünmekten şimdiden bıktım.
Ya özel okula gidince sanki ben hiç okul okumamışım gibi hissediyorum. Küçücük veletler sırtlarında kemanla sağa sola koşuşturuyor, liseliler ellerinde almanca sözlüklerle derse geliyorlar.
Bu kadar olanağın içinde okumalarına rağmen şikayet ediyorlar, dersleri aksatıyorlar, birbirlerini kırıyorlar, vs. Tamam çocuklardır, ergenlerdir anlıyorum ama başkaları da aynı durumda ve bu şekilde yaşamıyorlar.
Sanırım her şeyi çok çabuk tüketiyorlar.
Çoğu birbirlerine karşı o kadar acımasızlar ki insanın üzülmemesi elden değil. Kırıcı sözler, dalga geçmeler, itip kakmalar üzücü. Biz de çocukken böyle şeyler yapıyorduk ama bu kadar hiç değildi. Herkesin önünde başkasını aşağılayarak ya da başkasıyla dalga geçerek kendini yücelttiğini sanan insanlar bile varken çocuklara çok da laf edemiyorum. Ama sınıfta böyle şeylere çok dikkat ediyorum ileride de fazladan dikkat ederim. Neyse bu kadarlık yeter len sustum!

No comments:

Post a Comment